mandag den 17. februar 2014

Meatza

 I det her indlæg vil jeg gerne dele en opskrift, som jeg lavede for 1 uge siden. Det er en opskrift på "Meatza", hvilket bare er pizza med kød som bund i stedet for brød. Den smager rigtig godt, og man bliver ikke lige så tung i maven, som man måske ville blive med en pizza med brødbund. Rigtig god fornøjelse.

Til kødfars skal du bruge:
600 g hakket oksekød
2 fed hvidløg
2 æg
1 løg
1 spsk Dijonsennep
1 spsk tørret organo
Salt og peber
HUSK loppefrøskaller (Mulighed)

Til topping brugte jeg bare lige hvad jeg havde i køleskabet. Hvilket var løg, peber, porre og ost.

Sådan gør du:

Hak løget fint og rør alle ingredienserne sammen og lad farsen stå og hvile. Klat den derefter ud på en bageplade med bagepapir og bag den i ovnen ved 200 grader i ca. 20 min. Smør derefter tomatsauce ud på den bagte bund, og kom det du har lyst til at komme ovenpå den på, og bag den ca. 2-5 min mere i ovnen. Vær opmærksom på, at hvis du fx. kommer grøntsager på din pizza skal du svitse dem i noget olie eller smør inden du kommer dem på pizzaen. 

- God fornøjelse. Hilsen Kagedåserne.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar